Första sidan
Vanliga frågor
På den här sidan finner du svar på de mest förekommande frågorna från våra gäster.
Hur betalar jag online och ser min betalningsstatus?
- Har du fått ditt hyresbevis/din bekräftelse via e-mail, klicka då på länken i mailet som tar dig direkt till ditt elektroniska hyresbevis. Välj där "Betalning" i menyn "Resedokument". Där kan du genomföra din betalning och se status för dina inbetalningar.
- Har du fått ditt hyresbevis/din bekräftelse med brev, skriv in den adress som framgår under rubriken: "Ni har semester, nu hanterar DanCenter resten!" i adressfältet i din browser (ex. Explorer). Välj "Betalning" i menyn "Resedokument". Här kan du genomföra din betalning och se status för dina inbetalningar.
Läs svar
Finns det täcken och kuddar i stugan?
- Det finns alltid täcken och kuddar i stugorna. Antal täcken och kuddar motsvarar minst det antal personer som stugan är beräknad för.
Läs svar
Är det tillåtet att ta med extra barn utöver det antal personer stugan är beräknad till?
- Det är möjligt att ta med ett extra barn under 3 år, men det finns vanligtvis inte någon sovplats till det barnet, såvida det inte framgår i beskrivningen av just den stugan. Du kan själv välja att ta med en resesäng.ng
Läs svar
Hur bokar jag trygghetsförsäkring, sänglinne, barnsäng, slutstädning etc.?
- Har du fått ditt hyresbevis/din bekräftelse via e-mail, klicka då på länken i mailet som tar dig direkt till ditt elektroniska hyresbevis. Välj "Boka tillval" i menyn "Resedokument". Här kan du boka diverse tilläggstjänster som erbjuds för just den stuga du bokat.
- Har du fått ditt hyresbevis/din bekräftelse med brev, skriv in den adress som framgår under rubriken: "Ni har semester, nu hanterar DanCenter resten!" i adressfältet i din browser (ex. Explorer). Välj "Boka tillval" i menyn "Resedokument". Här kan du boka diverse tilläggstjänster som erbjuds för just den stuga du bokat.
Läs svar
Var hämtar jag nyckeln, om jag kommer sent på kvällen?
-
Ofta framgår det av hyresbeviset vart du skall hämta din nyckel. Är det inte så, kommer du vid ankomst till nyckelutlämnaren att kunna se en beskrivning av vart nyckeln finns utanför öppettiderna. Det händer ofta att våra gäster kommer sent och det är helt problemfritt.
Läs svar
Hur många husdjur får jag ta med till stugan?
- Det är tillåtet att ta med max 2 husdjur. Om du önskar ta med fler husdjur, skall du be om en speciell tillåtelse. Kontakta oss måndag - fredag mellan kl. 9 - 17 på tlf.: +45 70 13 16 16
Läs svar
Hur skickar jag en reklamation?
- Är du i stugan? Kontakta lokalkontoret. Telefonnummer står längst ned på ditt hyresbevis.
- Har du avrest? Skicka ett e-mail till lejerservice@dancenter.com. Ange ditt bokningsnummer tillsammans med reklamationen.
Läs svar
Är det möjligt att boka en stuga för mindre än en vecka?
- Många av våra stugor går att boka fr. 2-3 nätter under lågsäsong. Se efter symbolen "M" vid stugbeskrivningen.
- På våra Danland Feriecenter är det möjligt att boka fr. 2 nätter. Här är det valfri ankomstdag året runt – Läs mer på www.danland.se.
Läs svar
Kan jag ändra min bokning till en annan stuga?
- Om det är mer än 60 dagar till ankomst är det möjligt att ändra din bokning till en annan stuga, mot en avgift på SEK 500,-. Är det mindre än 60 dagar till ankomst gäller våra Hyresvillkor. Läs mer i menyn Hyresvillkor pkt.6 och 7.
Läs svar
Kan jag ändra min bokning till en annan vecka/tidpunkt?
- Om det är mer än 60 dagar till ankomst är det möjligt att ändra din bokade vecka till en annan, mot en avgift på SEK 500,-. Är det mindre än 60 dagar till ankomst gäller våra Hyresvillkor. Läs mer i menyn Hyresvillkor pkt.6 och 7.
Läs svar
Kan du inte hitta svar på just din fråga? Kontakta oss - klicka här!